- Pn - Pt: 9:00 - 18:00
- Sobota: 9:00 - 15:00
Oczywiście odpowiedź zawsze jest taka sama, żeby garaż stał wystarczą nam 4 płytki chodnikowe i tyle. Ale co dalej? Przecież na płytkach garaż wiecznie stal nie będzie, a jak przyjdzie wiatr to go wywróci. To oczywiście prawda, dlatego aby odpowiednio przygotowac podłoże trzeba określić do jakich celów ma nam służyć kupowany garaż blaszak aby za bardzo nie pójść w koszty.
Jeżeli chcemy kupić garaż blaszany dla posiadanego samochodu to oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest wykonanie wylewki betonowej lub ułożenie kostki.
* niezwykle istotnym elementem wykonania podłoża z kostki jest wbudowanie bloczków betonowych, lub zalanie punktów (stopy betonowe) kotwiczenia/mocowania konstrukcji rys.niżej
Postaramy się obrazowo podpowiedzieć Państwu jak samemu wykonać stopy betonowe
Postaramy się obrazowo podpowiedzieć Państwu jak samemu wykonać stopy betonowe
Można ja kupić jako gotową zaprawę lub wykonać samodzielnie na budowie. Czynność ta wymaga precyzji i dokładności w dawkowaniu składników. Szlichta cementowa jest mieszanką cementu portlandzkiego z piaskiem w proporcji 1:3. Po rozrobieniu wodą jego konsystencja jest plastyczna. Taki podkład jest odporny na wilgoć. Jego wytrzymałość na ściskanie zależy od sposobu przygotowania i może wynosić od 12 do 30 MPa. Wylewa się go między listwami kierunkowymi, zaciera i wygładza pacą. Podczas schnięcia podkład się kurczy, dlatego jego powierzchnię należy podzielić dylatacjami. Wylewka przez pierwsze 10 dni wymaga również zwilżania wodą. Całkowitą wytrzymałość mechaniczną uzyskuje dopiero po 28 dniach. Szlichty cementowe muszą mieć odpowiednią grubość. Najlepiej rozprowadza się je drewnianą lub metalową łatą. Grubość podkładu cementowego układanego na izolacji termicznej lub akustycznej nie może być mniejsza niż 3,5-4 cm. Jeśli jest taka, należy go zazbroić. Nie trzeba tego robić, gdy grubość wylewki zwiększymy do 7-8 cm.
Jego kruszywem może być piasek, żwir, grys albo drobna mieszanka z kruszywa naturalnego lub łamanego (ziarna kruszywa nie powinny być większe niż 1/3 grubości podkładu). Szlichtę betonową stosuje się najczęściej, gdy potrzebna jest warstwa o większej nośności i grubości niż podkład cementowy. Podkład betonowy robi się z betonu klasy C12/15-C20/25 (dawniej B15-B25). Podkład betonowy ma konsystencję gęstoplastyczną lub półsuchą. Ten drugi rodzaj charakteryzuje się większą wytrzymałością na ściskanie niż pozostałe podkłady (35 MPa) oraz mniejszym skurczem podczas wysychania; do jego układania wykorzystuje się miksokreta.
Podkłady betonowe wymagają takich samych zabiegów pielęgnacyjnych jak cementowe
Mówiąc prościej, jeżeli zakupimy garaż 3×5 metra to potrzebna nam jest pod niego płyta betonowa 3,3×5,3 metra. Oczywiście wykonując szalunek pod wylewkę należy pamiętać aby zmierzyć przekątną. Dla niewtajemniczonych, przekątną mierzy się od prawego przedniego do lewego tylnego rogu i na odwrót w celu sprawdzenia, czy ułożony prostokąt ma wszystkie kąty proste. Jest to bardzo ważne z tego powodu, że podczas montażu musimy ustawić garaż do przekątnej po to aby połać dachu nie wystawała z którejś strony więcej lub mniej. W przypadku krzywo zrobinej wylewki, po postwieniu na niej garażu efekt jest taki, że w jednym rogu garażu beton wystaje za bardzo a w innym garaż stoi już poza wylewką i konieczne jest dorobienie betonu.
Tak, oczywiście! Trzeba tylko pamiętać, że nie wolno zatapiać konstrukcji garażu w betonie. Dlaczego niewolno, dowiesz się poniżej.
A jaką się Panu podoba. Jednak nie cieńszą niż 10 cm, no i najlepiej pod wylewkę rozsypać gruz albo kamień aby stworzyć naturalne szczeliny, w których może się rozprężyć woda podczas zamarzania. Pomoże to w zimie w taki sposób, że beton będzie mniej podatny na pęknięcia jeżeli podejdzie pod niego woda i zamarznie.
W żadnym wypadku NIE! Garaż blaszany najlepiej jest zakotwić do betonu za pomocą kotew trzpieniowych lub inaczej kotew opaskowych. Po pierwsze dlatego, że w dolnej części konstrukcji garażu nie ma gotowych otworów a po drugie, u Klientów, którzy nie posłuchali naszej rady i wypuścili śruby z betonu jeszcze nigdy nie udało się trafić z nimi w odpowiednie do zakotwienia miejsca. Kotwienie za pomocą kotew ma też taką zaletę, że zawsze można taką kotwę odkręcić i zmienić jej położenie lub podłożyć coś pod konstrukcję jeżeli beton jest krzywy. Jest to szczególnie przydatna cech w przypadku garażu z bramą uchylną. Dlatego nie ma sensu również zatapianie w betonie elementów stalowych i przyspawanie do nich garażu ponieważ takie połączenie trzeba później rozcinać jeżeli chcemy np. poprawić ustawienie bramy.
Polecamy zakupienie kilku bloczków fundamentowych na składzie budowlanym, rozmieszczenie ich zgodnie z naszymi zaleceniami, wkopanie nieco w ziemię i wypoziomowanie. Prawidłowo przygotowane podłoże pod garaż z bloczków fundamentowych Tak, najczęściej przygotowuje się podłoże pod garaż na budowę. Kotwienie wykonuje się do tych bloczków i dodatkowo jeszcze zaleca się obciążenie garażu lub zrobienie dodatkowych kotew do wbicia w ziemię. Nie jest to w 100% pewny sposób na zabezpieczenie blaszak ale z reguły wystarcza.
Bardziej optymalne zamiast układania bloczków jest wykonanie za pomocą świdra do wiercenia dziur pod słupki ogrodzeniowe otworów na narożnikach gdzie ma być usytuowany garaż i zalanie ich betonem. Jest to tańszy sposób niż wykonanie wylewki ale nieco bardziej pracochłonny niż układanie bloczków betonowych. Na pewno jednak przymocowanie blaszaka do takich wylanych w ziemi słupków da nam pewność, że garaż został zakotwiony dobrzr.
A dla tych którzy się nie chcą wysilać proponujemy rozłożenie kilku płytek chodnikowych po obrysie garażu, na których równiez możemy zamontować zamówiony garaż. Proszę jednak pamiętać, że w tym przypadku nie ma skutecznego sposobu na zakotwienie do podłoża.
Producent garaży blaszanych KELMET Sp. z o. o.